Bøker jeg har nytte av

Det er mye litteratur om adhd og add på amerikansk, ikke fullt så mange på norsk. Her er en liten liste over de bøkene jeg har hatt/har mest utbytte av;

ADHD-en håndbok for voksne med ADHD                 Sverre Hoem

Attention Deficit Disorder                                                 Thomas E.Brown

ADD-friendly ways to organize your life                      Judith Kolberg/Kathleen Nadeau

Uro av Finn Skårderud er egentlig ikke noe med adhd å gjøre, men er like fullt en bok jeg stadig går tilbake til. Jeg bruker den nesten som et oppslagsverk. En fantastisk bok som sier noe om det moderne menneskets indre uro.

Hyper av Pernille Dysthe er en bok mange sikkert vil like, selv om jeg personlig ikke falt for den. Jeg klarte ikke å identifisere meg med hovedpersonen, og det er viktig for meg i denne typen litteratur. Men prøv den likevel.

4 Comments

Add yours →

  1. Takk for info.)

  2. Jeg har brukt denne endel. Litt i overkant amerikansk i stilen, og litt mye fokus på hyperaktivitet, men absolutt verdt å ha i hylla.

    Kelly & Ramundo: You mean I’m not lazy, stupid or crazy?! (1995) – ISBN 0-684-81531-1

Legg igjen en kommentar

