Fra dagbok,før diagnose

Leser bøker om folk. Håper på å kjenne meg igjen. Kanskje det samme feiler meg? Men jeg er ikke flink/vellykket-sprø. Jeg er bare sprø. Med en helt vanlig jobb. Ikke noe press hverken fra familien eller samfunnet forøvrig. Bare meg selv. Innenfra. (Pernille,Pernille. Jeg hadde håpet at du skulle trøste meg. Leste boka di. Ga meg ingenting)

Noen ganger kan jeg bli så sint. Skummelt. Hvor kommer denne aggresjonen fra? Og hvorfor får jeg ikke noe forvarsel? Plutselig har jeg knust et speil med hodet nesten uten at jeg vet hvorfor. Tenker på om det kan ha noe med planer å gjøre? Hvis jeg har planlagt noe, og det forpurres av noen, så bryter helvete løs, uansett hvor bagatellmessig det EGENTLIG er. Jeg kjefter samtidig som jeg tenker at jeg er gal,at jeg må stoppe, men jeg klarer ikke stoppe!

Etterpå ja. Vondt i magen,stram kjeve,verdens svarteste samvittighet og tusen unnskyldninger. Hva i helvete er galt med meg? Hvorfor blir jeg så sint for bagateller? Skulle ønske jeg visste hva som trigger sånne eksplosjoner.

Gruer meg til jentetur. Gruer meg til medarbeidersamtale. Gruer meg til i morgen. Gruer meg til alt egentlig. Er livredd for kritikk. Ikke fordi jeg ikke kan innrømme feil, jeg innrømmer det for ofte tror jeg. Men alt, samme hvor lite det er, sitter i så lenge. Det er ganske sykt at jeg husker så få gode minner, mens alt det vonde har plass helt forrest. Jeg er så lei av å være redd for å skuffe andre. Det er alltid jeg som ender opp skuffet selv.

4 Comments

Add yours →

  1. Skriver du om meg?🙂

  2. Ja begynner å lure på om jeg sliter med samme ting som deg, men mye er jo likt uansett diagnose ditt eller datt eller ingen. Har lånt en av bøkene du anbefalte.

  3. Som i alle de andre innleggene dine kjenner jeg meg igjen også her.

Legg igjen en kommentar

