Forsøk på å (ikke) sortere

Først ser jeg på Buddha bar. Nummer fire eller nummer tre? Kanskje Kings of Leon? Nei, det blir for bråkete. Nå bør jeg bestemme meg. Ellers så står jeg her om en time og sorterer cd’er. Igjen. Uff, jeg har jo tenkt å skrive på pc. Da bør det være litt rolig. Skal jeg skrive uten musikk? Nei! Kan jeg ta Ryan Adams, 29 en gang til da? Har hørt på den hver dag i det siste. Flere ganger om dagen. Den er veldig fin. Hvorfor kan jeg ikke ta den da? Det er bare meg her. Hvem skal kritisere at jeg spiller samme cd mange, MANGE ganger? Dessuten har jeg vasket opp, satt på vaskemaskinen, har farge i håret og har i det hele tatt klart å gjennomføre endel ting i dag. Har tatt alle vitaminene mine også. Så jeg kan faktisk sette på 29 hvis jeg vil. Det betyr ikke at jeg tror at jeg er yngre enn jeg er. Jeg vet hvor gammel jeg er. Jeg er 42. Meningen med livet er 42, er det ikke? Hmm, han synger om Strawberry wine. Er det vin han synger om, eller er det en metafor for ett eller annet. Det bør jeg sjekke. Så har jeg ammo når jeg havner i en diskusjon om Ryan Adams sin låt Strawberry wine. Han har jo dopa seg mye. Det kan jo ha noe med stoff å gjøre. Jeg vet mindre om stoff enn andre tror jeg gjør. Ikke at jeg bruker noe. Men i diskusjoner så virker det som jeg vet mer om ting enn jeg gjør. Egentlig ganske rart at jeg som har så dårlig selvtillit kan virke så overbevisende om så mange ting. Forresten så kan det hende at de jeg diskuterer med bare er høflige, eller ikke gidder å diskutere. Det var en trist tanke. Kanskje alle egentlig vet at jeg er kjempedum?

3 Comments

Add yours →

  1. Jeg tror ivaffal ikke at du er kjempedum altså, bare så det er sagt. Men Ryan Adams? Der mista jeg oversikten etterhvert, ble for mange plater på kort tid. Har ikke en gang spilt de gamle gode på en stund nå.

    Kanskje på tide å friske opp litt.

    • Takk Hjorthen, det var snilt av deg:) Når det gjelder Ryan Adams, så har jeg vært forelsket i ham lenge, og det går nok aldri over. Og faktisk så er de fleste av de mange albumene ganske bra, ifølge meg;) Og nå som han har fått de øregreiene og begynt med mettall-mussikk, så er de gamle albumene enda viktigere.

  2. Hmm, strawberry wine? Egentlig høres det ut til å være noe søtt kliss, så det kan vel like gjerne være dop. Men jeg aner ikke. Jeg blir 42 om få måneder så jeg er for gammel til sånt, men jeg blir jo meningen med livet😀 Den likte jeg😀

Legg igjen en kommentar

