Ego

Hun er ikke helt i form, sier hun. Orker ikke snakke. Ikke i dag.

Ikke i dag heller, tenker jeg vi sier. Hun har blitt helt snål etter at hun begynte i terapi. Gidder ikke ringe, gidder ikke maile, gidder ikke komme på besøk ! Hun var da så artig før. Så grei å snakke med. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at diagnosen gjorde henne verre. Ikke tror jeg noe særlig på den heller. Jeg sier ikke at det er en tullediagnose altså, misforstå meg rett. Men man trenger da ikke gå helt i frø pga noe som aldri har blitt bevist? Jeg mener, hva er egentlig adhd da? Det er jo bare noen bokstaver. Noe som noen har funnet opp. Jo, hun sier hun er deprimert da. Men hvem faen er ikke det? Alle har ting de sliter med. Jeg synes hun er ganske egoistisk, hvis jeg får være ærlig. Vi snakker ikke sammen lenger. Jeg prøver og prøver og prøver. Det er alltid meg. Ja, hun har svart noen ganger, men det er ikke som før. Hun er så kort, så kald og uforstående. Bryr hun seg om meg i det hele tatt? Det tror jeg faktisk ikke. Hun møtte veggen, sa hun. Hvem har ikke møtt veggen da? Jeg har jo egentlig mye mer å holde på med enn hun har. Tenk om jeg skulle lagt meg ned og fått sammenbrudd. Det skulle tatt seg ut! Og nå har hun visst angst også. Eller hun har hatt det lenge, husker ikke helt hva hun sa. Jeg har angst rett som det er jeg. Mye som er skummelt her i verden. Venter du på meg, sa hun. Vente? Hvor lenge skal jeg vente da? Til hun har funnet seg selv? Ha. Det kan ta sin tid. Personlig tror jeg at det bare blir verre jo mer man tenker på det. Ikke kjenn etter, så går det seg til. Hun må komme seg ut i frisk luft og kjøre på. Det er det eneste som hjelper. Ikke sitte inne og sture og knaske piller og synes synd på seg selv. Regner med at det er hun gjør. Hun snakker jo ikke med meg, så jeg vet ikke. Men hun sitter på nett. De er bra nok å snakke med. De duller vel med henne da. Synes synd på henne. Jeg orker ikke det. Jeg er drittlei av sånne egoister som tror verden dreier seg rundt dem. Som bare er opptatt av seg selv og sine såkalte problemer. Nei, nå får hun seile sin egen sjø. Jeg har gjort alt jeg kan.

7 Comments

Add yours →

  1. Måtte skifte font, sånn for å markere at «jeg» ikke er meg😉

  2. Fin post, en viktig en også. Forfatteren bør huske på at h*n ikke trenger tenke så mye på hva andre tenker. Jeg tenker at denne teksten er et produkt av hva forfatteren tenker om seg selv. Men det trenger du ikke tenke på🙂

    Jeg liker bloggen din godt! Skriv gjerne mer🙂

    • Takk Sirikka. Jeg tenker så mye rart jeg, det er det verste med meg. Men samtidig kanskje det beste. Det er det jeg prøver å finne ut av, blant annet gjennom bloggen min. Og hvis det samtidig kan hjelpe andre, om så bare for å se at det finnes flere av oss, da har jeg gjort en god jobb. Men selvtillit som ikke kom medfødt, den må øves på! Så innimellom kommer det sånne «meltdowns» som kan resultere i en sånn bloggpost som du kommenterte så bra. Takk igjen!

  3. ohlalacestlavie 21.04.10 — 20:07

    Jeg måtte le godt av denne, selv om det du skriver om er et alvorlig tema. Tror mange kan lære noe nyttig av denne teksten. Det er dessverre mange fordommer og uforstand når det gjelder diagnoser som ADHD, angst og depresjon, derfor er det så bra at slike blogger som din finnes og viser hvordan det virkelig er. Lykke til videre på ferden!

    • Jeg skjønner at du lo jeg, det er jo litt komisk/tragikomisk. Kanskje setter jeg det vel mye på spissen, men alt jeg skriver har jeg fått høre, om enn ikke alt på en gang. Tusen takk for at du leser, og leser så godt! Jeg forklarer gjerne, men det er alltid godt å slippe😉

  4. Av og til trenger jeg bare en sånn «Liker»-knapp som facebook har. Kommentarfeltet blir liksom litt luksus. Som vin på en torsdagskveld.

Legg igjen en kommentar

